۷ تیم برتر رقابت «بازیافت فلزات» معرفی شدند

۷ تیم برتر رقابت «بازیافت فلزات» معرفی شدند

چهارمین دوره مسابقه تولید و بازیافت فلزات که با هدف ارائه راهکارهای نوآورانه برای بازیافت فلزات برگزار شده بود، با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر چهارمین دوره مسابقات تولید و بازیافت فلزات را با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های دانشجویان در زمینه بازیافت و تولید فلزات برگزار کرد.

این رویداد رقابتی که با همکاری سازمان توسعه منابع انرژی (توان)، شرکت ایمینو و انجمن علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، ۴۸ نفر از دانشجویان رشته معدن و متالوژی درقالب ۱۶ گروه استارتاپی از سراسر کشور شرکت کردند و در طی مدت ۶ ماه در زمینه ارائه راهکارهای نوآورانه برای بازیافت فلزات با هم به رقابت ‌پرداختند.

برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی نرم‌افزار، ازجمله «HSC CHEMISTRY»، تحلیل الگوی Xpert XRD از دیگر رویدادهای جانبی مسابقات تولید و بازیافت فلزات معدنی بوده است.

این مسابقات با یک مساله نشأت گرفته از چالش سازمان توسعه منابع انرژی (توان)، تحت عنوان «بازیافت غبار فرآیند ذوب سرب برای تولید محصولات کاربردی با ارزش» برای استخراج آنتیموان و قلع آغاز ‌شد.

در این دوره از رقابت‌ها دکتر اسکندر کشاورز علمداری ریاست رویداد، دکتر صادق فیروزی دبیر علمی، امیرحسین مرادزاده دبیر اجرایی، زهرا حجتی نائب دبیر بر عهده داشتند.

در اختتامیه چهارمین دوره مسابقه تولید و بازیافت فلزات تیم‌های برتر تقدیر شدند که به این شرح است:

تیم اول: فاتحان فلز شریف از دانشگاه شریف با اعطای ۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه ۳۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی صددرصد تقدیر شد.

تیم دوم: لَیّاچ از دانشگاه تهران با اعطای ۴۰ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه ۲۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی صددرصد مورد تقدیر قرار گرفت.

تیم سوم: EDTA از دانشگاه صنعتی امیرکبیر با پرداخت ۳۵ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه ۱۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی صددرصد تقدیر شد.

تیم چهارم: Anti Move-On

تیم پنجم: فاتحان مواد

تیم ششم: استخراجی‌ها

تیم هفتم: Extraction

کد خبر 6234758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha